Jak i dlaczego powstał Aidslink


W 2004 roku mogłam uczestniczyć w wyprawie do krajów położonych na Południu Afryki, towarzysząc i pomagając dziennikarce piszącej artykuł na temat AIDS. 

W tym czasie mieszkałam już przez prawie 10 lat w RPA, i choć wiedziałam, jaki problem stanowi AIDS, nigdy nie miałam możliwości zaangażować się w jakiekolwiek działania, które mogłyby go choć częściowo rozwiązać.Ta podróż otworzyła moje oczy na spustoszenie, które powoduje ten wirus i odczułam konieczność podjęcia działania. 

Spotkałam tam starsze kobiety, które pochowały wszystkie dzieci i musiały zaopiekować się osieroconymi wnukami. Poznałam dzieci, które zostały same i musiały zatroszczyć się o siebie i młodsze rodzeństwo. Spotkałam wierne żony, które niewinnie zostały zakażone wirusem HIV. Widzialam też mężczyzn umierających na AIDS. W obliczu ich cierpienia, nie mogłam już dłużej myśleć w kategoriach winy i osądzania. 

Od tego czasu spotkałam ludzi, którzy zostali wyrzuceni z wiosek, w których mieszkali, zwolnieni z prac, które wykonywali, bez możliwości podjęcia edukacji z powodu wirusa, którym przecież nie jest tak łatwo się zarazić. 

Ta wyprawa wywarła na mnie silne wrażenie, zobaczyłam sytuację, koło której nie mogłam przejść obojętnie.
Jeśli my nic nie zrobimy, kto zrobi? W Afryce (i wielu innych miejscach) Kościół jest głęboko zakorzeniony w społeczeństwie i jest idealnym miejscem, w którym ludzie powinni otrzymać pomoc. W miejscach gdzie nie ma Kościoła także można znaleźć ludzi o współczujących sercach i z wielkim potencjałem, aby zmieniać rzeczywistość i pomóc cierpiącym. 

Problem AIDS jest nie tylko problemem Afryki. Ludzie zakażeni znajdują sie na całym świecie. Musimy odpowiedzieć na tę dramatyczną potrzebę świata. Jeżeli ktoś cierpi lub żyje w sytuacji zagrożenia, nieistotne jest miejsce jego zamieszkania. W ten sposób powstał AIDSLink.

Rosemary Hack


AIDSLink działa obecnie w następujących miejscach:

Kraje Południowej Afryki:
   
RPA
   
Zimbabwe
   
Mozambik

Azja:
   
Indie
   
Nepal
   
Singapur
   
Malezja
   
Sri Lanka

Centralna Azja

Karaiby
Stany Zjednoczone

Południowa Ameryka
baza- Costa Rica

Europa
baza- Austria